Aneks do Wewnątrzszkolnych Zasad Oceny Zachowania obowiązujący w okresie pandemii
Nadrzędnym dokumentem określającym ocenę zachowania ucznia są Kryteria Oceny Zachowania Ucznia zawarte w Wewnątrzszkolnych Zasadach Oceniania oraz wewnętrzne regulaminy Szkoły.
W okresie nauki stacjonarnej w czasie epidemii dodatkowym kryterium oceny zachowania jest przestrzeganie zasad zawartych w Zarządzeniu nr 2 Dyrektora Szkoły i wewnętrznych regulaminach Szkoły.
W okresie nauki online
Oceniając zachowanie w dobie nauczania on-line, należy wziąć pod uwagę następujące kwestie.
1.Obecność na zajęciach (całych);
2.Punktualność stawiania się na zajęcia;
3.Aktywność na lekcjach;
4.Terminowość wykonywania zadań;
5.Uczciwość wykonywania zadanej pracy;
6.Gotowość do pomocy koleżankom i kolegom, a także nauczycielom, w operowaniu technologią informatyczną;
7.Gotowość do pomocy nieobecnym na zajęciach koleżankom i kolegom w przekazywaniu wiedzy z tych lekcji;
8.Umiejętność pracy w zespole;
9.Zgłaszanie szkole przyczyn swojej ewentualnej nieobecności na zajęciach;
10.Kultura osobista w konwersacji przy pomocy telefonu, e-maili, różnych komunikatorów (udzielanie odpowiedzi nauczycielom, podejmowanie dialogu, stosowanie słów i znaków grzecznościowych);
11. Udział w różnego rodzaju akcjach organizowanych przez szkołę w czasie pandemii: napisanie artykułów do gazetki wielkanocnej, udział w konkursie „Śladami Leona Wyczółkowskiego” (zwłaszcza zakończony wyróżnieniem), aktywne włączenie się w organizację uroczystości zakończenia nauki uczniów klasy trzeciej, przysłanie na Messenger zdjęć wywieszonej przez siebie polskiej flagi, udział w konkursie plastycznym o czystym powietrzu, pisemne wypowiedzi uczniów na temat: jak się Wam pracuje w zdalny sposób?
12.Terminowe zaliczanie zaległości z ubiegłego semestru lub ocen niedostatecznych;
13.Udział ucznia w samorozwoju: wykonywanie zadań „ dla chętnych”, czytanie dodatkowych lektur, oglądanie popularnonaukowych programów telewizyjnych, zdalne uczestnictwo w zajęciach pozalekcyjnych (Pałac Młodzieży), itp.
W okresie zdalnego nauczania końcoworoczną ocenę zachowania wystawi wychowawca, biorąc pod uwagę: informacje od nauczycieli przedmiotów, samoocenę oraz opinię dyrektora i pedagoga szkoły.